טיפול ומכשור רפואי

הטיפול מתמקד בתיקון הגורמים המביאים לפתולוגיה והכאב ומפרים את ההרמוניה בגוף.
בהתאם לאבחון הבעיה ומקור הכאב, הטיפול ישלב מגוון טכניקות ומכשור רפואי שיתיחסו למטופל באופן פרטני.

סוגי המכשור שונים ומגוונים כגון:

מיטת מתיחה ממוחשבת, אלקטרונית,
לעמוד השדרה המותני והצווארי

מיטה זו מיועדת בעיקר למטופלים עם בעיות עמוד שדרה תחתון, כאבי צוואר, כאבי ראש, פריצות דיסק וכאבים מקרינים לגפיים עליונות ותחתונות. המתיחה מבצעת תנועה מבודדת במפרקי עמוד השדרה שמתקיימת באופן פסיבי ועל ידי כך מגדילה את המרווחים הבנחולייתים, מגדילה טווחי מפרקים, משחררת לחץ מכני עצבי,מותחת גידים ושרירים מכווצים ומפחיתה כאב.

אולטראסאונד טיפולי
Ultra Sound

מכשור זה מופעל על ידי גלי קול, על ידי וויברציות המועברות לממברנת התאים. הוא מיועד בעיקר לטיפול להורדת דלקות מכניות, אינפלמטוריות ובצקות, טיפול במפרקים פגועים, שרירים, גידים ומערכת עצבים. דלקות הנוצרות כתוצאה מפריצות דיסק, ליקויים במערכת עצבית, נקעים, קרעים בשריר, ברצועות, ליקויים לאחר התערבות כירורגית ,ניתוחים, כאבים כרוניים ועוד..

לייזר רפואי משולב באור אינפרה-אדום
ושדה אלקטרומגנטי סטטי

מכשור זה מופעל על ידי גלי אור וקרן לייזר, בעזרת אנרגיית אור ממוקד באורכי גל שונים. הלייזר הרפואי מיועד לטיפול המאיץ את ריפוי הרקמה הפגועה, את התחדשות רקמת התאים, את זרימת הדם והחמצן בתא, ריפוי תאי עצב לאחר פריצת דיסק או דיסקופתיה, הורדת נפיחויות, גירוי לתאים ושימוש גם לאחר ניתוחים עם שתלים מתכתים.

מכשור חשמלי Galvani, Interferential

מכשור זה מופעל על ידי זרמים חשמלים לגירוי, בעזרת אלקטרודות. הוא מיועד להאצה והגברת זרימת הדם לאיזור הפגוע, לזרימת דם תוך מפרקי, התחדשות של סיבי שרירים, וגירוי רקמות פגועות. הזרמים החשמלים יעילים בטיפול לרוב סוגי הכאב : כאבים אקוטים, כרוניים, כאבים עם הקרנות לגפיים, כאבים חדים, שורפים ושטחיים. טיפול באלקטרותרפיה יעיל בשיקום הרקמות הפגועות והפחתת הכאב.

מכשיר חשמלי NMS מיועד לחיזוק וגירוי סיבי שרירים מנוונים או פגועים, תיקון דפורמציות בשריר, ניוון שרירי, חיזוק לאחר ניתוח או פציעה ועוד..

דיקור תוך שרירי ואלקטרו-אקופונקטורה

דיקור תוך שרירי ואלקטרו-אקופונקטורה הינו טיפול המשתמש בטכנולוגיה חדשנית הנעזר במחשוב והולכה חשמלית תוך כדי דיקור. הטיפול מגביר את קולטני הקנבינואידים במח ובכך מפחית את הכאב. כמוכן, הדיקור העמוק מטפל בנקודות טריגר תוך שרירי Trigger Points אשר גורמים לקיצור שרירים, טווחי תנועה, ולכאב מקרין.

טיפול זה שונה במהותו מדיקור סיני, הוא ממוקד, ומדויק לאיזור הכאב.דיקור תוך שרירי intramuscular stimulation עוסק בתסמונת כאב שרירי מיו-פסציאלי ומכוון לשחרור שרירים מכווצים ומקוצרים ועומסים בלתי תקינים על השלד. כאב מיו פסציאלי בשרירים ומעטפות שריר הוא הכאב השכיח ביותר ממנו סובלים רוב המטופלים.

מכשיר ביופידבק - משוב ביולוגי

מכשיר זה מופעל ע"י מוניטור מדד גוף בעזרת מערכת אלקטרונית ממוחשבת, עם משקפיים ואוזניות מיוחדות, דרכם ניתן לראות ולשמוע תדרים. הטיפול בתדרים מיועד לאיזון ויסות ושליטה פסיכו-פתולוגים על הכאב. תדרים אלה מגבירים אותות אלקטרו ביולוגים, ומסייעים בשליטה על תגובות פיזיולוגיות כגון כאב, לחץ, חרדה,הרפיה ועוד.

Taping, חבישות מפרק

שימוש בחבישות Taping, תומכות במפרק ובשרירים ומאפשרות תנועה במצבי כאב. חבישות אלו מעודדות גיוס שרירי ומאפשרות תנועה כאשר קיימת מוגבלות או כאב, במצבים של פגיעה, חבלה, שבר או סדק, ועל ידי כך מפחיתות כאב בזמן תנועה .

לכל אזור בגוף ולכל סוג פציעות, ישנן חבישות ייחודיות, הנקבעות על פי האבחון הראשוני. הטיפול מיועד לפציעות, חבלות ספורט, פריקות כתף, קרסול, כאבי ברכיים ובעיות שרירים, מיועד לספורטאים ולפציעות ספורט שונות.

Maitland, מייטלנד

מייטלנד זוהי תרפיה מנואלית המיועדת למפרקי עמוד השדרה ולצוואר במטרה להפחית כאב, ולחץ על מערכת העצבים היוצאת מעמוד השדרה. הטיפול המנואלי, הינו טיפול מפרקי לעמוד השדרה, בשיטת מוביליזיות ומניפולציות. התנועות הריתמיות, מסייעות בשמירה על היקף התנועה והתפקוד, מפחיתות לחץ עצבי והקרנה לגפיים ומפחיתות כאב במפרק וברקמות.

קיימים עוד סוגי טיפול המשולבות  מאגד מגוון שיטות טיפול כגון :
טיפולים למפרקי עמוד השידרה בשיטת Brian Edwards , תרפיה לעמוד שדרה בשיטת McKenzie ,טיפולים לחבלות ספורט ע"י מיכשור רפואי, ומוביליזיות , טיפול בליקויי יציבה ועקמות מסוג Scoleoisis , Kyphosis , טכניקות לטיפול בשרירים, גידים ורצועות פגועים בשיטת Cyriax

ועוד..